shadow

Weerstand verbeteren met vitamine D

Vitamine D, niet alleen voor sterke botten, maar ook voor spieren en weerstand.
Vitamine D wordt onder invloed van zonlicht in de huid aangemaakt.
Veel mensen hebben door gebrek aan zonlicht een licht vitamine D tekort aan het einde van de winter. Hierdoor kan de weerstand verminderd zijn en is de vatbaarheid voor o.a. griep en verkoudheid groter.
Dit vitamine D tekort kan met supplementen worden aangevuld. Ook zit het in de voeding, o.a. in vette vis en margarines en boter (melkvet).
Er zijn supplementen te koop van 10 -25 mcg. Die zijn veilig. Combineer deze supplementen met vet. Vitamine D is een vetoplosbare vitamine en wordt samen met vet beter opgenomen. U kunt ook voor levertraan kiezen.
Teveel aan vitamine D is schadelijk. Neem niet meer dan 50 mcg per dag.
De Gezondheidsraad heeft adviezen voor bepaalde groepen mensen. Kijk op hun website voor meer informatie.

Supplementen kunnen gezonde voeding niet vervangen. Gezond eten (b.v. volgens richtlijnen van het voedingscentrum ) en minimaal 1,5 liter drinken is belangrijk voor de weerstand.

Heeft u vragen ? Vul het Contactformulier in.

 

Tips om gezond af te vallen.

Hierbij alvast 5 tips :

  • Eet zoveel mogelijk onbewerkte producten.
  • Drink voldoende, 2-3 liter, waarvan 1 liter water.
  • Neem een multi-vitamine met mineralen supplement.
  • Zorg voor voldoende nachtrust, beweging en ontspanning.
  • Gebruik producten met chemische stoffen met mate, dit geldt voor voeding, maar ook voor make-up en huidcrèmes.

Afbeeldingsresultaat voor onbewerkte producten

Kijk ook eens naar het volgende filmpje :

 

Afvallen lukt niet

Als afvallen niet lukt, ondanks al uw moeite, controleer dan eens onderstaande punten.

  1. Drinkt u voldoende ? Minimaal 1,5 liter, bij voorkeur 2-3 liter en niet meer dan 4 liter ?
  2. Heeft u voldoende nachtrust en ontspanning ?
  3. Gebruikt u voldoende gezonde vetten ? Olie, dieetmargarine, vette vis, noten e.d,
  4. Verdeelt u uw eten en drinken goed over de dag ?
  5. Neemt u de tijd om rustig te eten en kauwt u goed ?
  6. Eet u minimaal 200 gram groente ?

Lukt het dan nog niet ? Maak dan eens een afspraak, zodat ik u kan helpen een oplossing te zoeken.

Korte vragen kunt u via deze website stellen.

Hooikoorts

Hebt u hooikoorts of een andere pollen allergie ?

Dan geef ik graag tips, om klachten te verminderen en het gebruik van medicijnen te beperken.

Ikzelf heb goede ervaring met voeding en supplementen. Je moet wel een beetje uitproberen, waar jij het beste op reageert.
Voldoende (ongeveer 2 liter) drinken, voldoende groente en fruit, eventueel aangevuld,met een multivitamine tablet is het eerste, wat je kunt doen. Eet producten rijk aan quercetine, zoals ui, broccoli, pompoen, knoflook en rode druiven. Daarna kun je supplementen nemen met : MSM, magnesium, knoflook, levertraan, omega 3 en GLA en probiotica.

Heb je vragen, vul dan het contactformulier in.

 

Begin mindful

1. Schrijf eens een paar dagen op, wat u eet en drinkt.
Probeer ook te bedenken, waarom u dit doet.
Kijk daarna wat u wilt veranderen.
Ik help u graag om de veranderingen met u uit te werken.

2. Als u eet en drinkt, doe dan niets anders. Concentreer je op je eten. Bekijk, ruik en proef je eten goed. Kauw goed en voel wat er gebeurt. Doe dit rustig en blijf ook rustig ademhalen.

Succes.