Gezond afvallen



Blijvend en gezond afvallen met een goed en eenvoudig plan.

Uitgerust wakker worden, meer energie en tevreden zijn met je eigen lichaam. Is dit wat jij wil bereiken ?

Is het tot nu toe nog niet gelukt? Waarom niet ? Is er een noodzaak om af te vallen ? Zonder duidelijk doel zal het niet lukken . Meestal gaat het niet alleen om het getal op de weegschaal, maar om de hele gezondheid te verbeteren of klachten te voorkomen.

Binnen mijn praktijk wil ik er samen met jou aan werken om deze doelen te behalen. Omdat we willen dat het resultaat langdurig is, nemen we ook het verleden en uw eventuele gezondheidsklachten mee en pakken we alles, op een haalbare manier, aan.

Er zijn veel bekende diëten en voedingsrichtlijnen. Deze gebruik ik om een advies op maat voor u te maken. Voorbeelden zijn de Voedselzandloper, Low carb, Atkins, Montignac, Energiebeperkt, Oersterk, broodbuik, enz.

Welkom in de praktijk voor gezond afvallen.

Is dit wat voor u en zoekt u deskundige begeleiding in Haarlem ?

Maak dan eens een afspraak met diëtist Anke de Boer.
Dit kan zowel bij u thuis als in mijn praktijk aan huis.

Tijdelijk goedkoop proberen :
Eerste consult van 1 uur : geen  € 30,– maar slechts € 15,–

Na dit consult kunt u starten en hebt u een goed beeld van wat ik voor u kan betekenen .

Adres in Haarlem Schalkwijk en plattegrond: zie contact.

Wilt u eerst wat meer informatie ?
Bekijk het voorbeeld van een dagmenu
Lees het nieuws
Of bekijk alle Mogelijkheden

De complete aanpak voor blijvend en gezond afvallen kan er als volgt uitzien :

We gaan eerst goed kijken naar wat u wilt. Wat is mijn doel, waarom wil ik dit bereiken, hoe ga ik dit bereiken, wat houdt mij tegen ?

Daarna kijken we naar het verleden.
Hoe komt het, dat ik te zwaar ben geworden ? Wat heb ik tot nu toe geprobeerd. Wat werkte en wat niet ? Wat heb ik hiervan geleerd ?

Daarna gaan we duidelijke en haalbare doelen stellen en een stappenplan opstellen.

Dit stappenplan kan het volgende bevatten :

  • Gezonde voeding
  • Gezond drinken.
  • Voldoende en beter slapen.
  • Goed ademhalen, ontspannen en bewegen
  • Minder chemische stoffen, voldoende vitaminen en mineralen.
  • Rust en regelmaat
Aan welke eisen moet een gezond dieet voldoen :
  • Het moet goed zijn vol te houden, met weinig hongergevoel.
  • Het gezond afvallen moet in een redelijk tempo gaan. Ook weer niet te snel, om jojo effect te voorkomen.
  • Het moet aan uw wensen voldoen. Een gewone gezonde voeding of een low carb/koolhydraat arm dieet, zoals Atkins, dr. Frank, voedselzandloper, aangepast aan uw wensen en persoonlijke omstandigheden.